Predzmluvné informácie | Futbalovysen.sk

Predzmluvné informácie

FORMULÁR ŠTANDARDNÝCH INFORMÁCIÍ PRE ZMLUVY O ZÁJAZDE

Kombinácia ponúkaných služieb cestovného ruchu predstavuje zájazd podľa zákona č. 170/2018 Z. z. o zájazdoch, spojených službách cestovného ruchu, niektorých podmienkach podnikania v cestovnom ruchu a o zmene a doplnení niektorých zákonov („ďalej len zákon“). Vzťahujú sa preto na Vás všetky práva vyplývajúce zo zákona, ktoré sa vzťahujú na zájazdy. Naša spoločnosť cestovná kancelária J&S Group, s.r.o. (obchodný názov Futbalovysen.sk, Sportovysen.sk a Fotbalovysen.cz), IČO: 46752633 (ďalej len „cestovná kancelária“ alebo „usporiadateľ“) je plne zodpovedná za riadne poskytnutie zájazdu. Okrem toho ako cestovná kancelária sme v súlade so zákonom chránení, ak ide o refundáciu Vašich platieb a ak je súčasťou zájazdu preprava, ak ide o zabezpečenie Vašej repatriácie, pre prípad, že sa dostaneme do úpadku.

I. Informácie o zájazde poskytované pred uzatvorením zmluvy o zájazde

a) Všeobecné informácie o zájazde cieľové miesto/miesta, trasa cesty, termín začatia a skončenia zájazdu, dĺžka pobytu s dátumami:

viď priložený návrh zmluvy o zájazde počet zahrnutých nocí (ak ide o zájazd, ktorého súčasťou je ubytovanie): viď priložený návrh zmluvy o zájazde

b) Informácie o preprave druh a kategória dopravného prostriedku: viď priložený návrh zmluvy o zájazde a ponuka objednaného zájazdu usporiadateľa

- trieda dopravného prostriedku: ekonomická (ak nie je na priloženom návrhu zmluvy o zájazde uvedené inak)

- dopravné spojenia, miesto odchodu a návratu: viď priložený návrh zmluvy o zájazde presný

(ak to nejde určiť – približný) čas odchodu a návratu: v zmysle § 16 ods 9. zákona bude oznámené v dostatočnom časovom predstihu pred začatím zájazdu

- miesta a trvanie zastávok: v zmysle platných bezpečnostných dopravných predpisov

c) Informácie o ubytovacom zariadení

- názov, poloha, kategória a trieda ubytovacieho zariadenia: viď priložený návrh zmluvy o zájazde a ponuka objednaného zájazdu usporiadateľa (krajina klasifikácie sa zhoduje s krajinou podľa destinačného zaradenia)

- stupeň vybavenosti ubytovacieho zariadenia: zodpovedajúci triede ubytovacieho zariadenia podľa krajiny klasifikácie

- základné charakteristické znaky ubytovacieho zariadenia: viď priložený návrh zmluvy o zájazde a ponuka objednaného zájazdu usporiadateľa

d) Informácie o stravovaní spôsob a rozsah stravovania: raňajky (viď ponuka objednaného zájazdu usporiadateľa) forma stravovania:

viď ponuka objednaného zájazdu usporiadateľa

e) Informácie o iných službách program v mieste pobytu, výlety, exkurzie alebo iné služby zahrnuté v celkovej cene zájazdu: viď ponuka objednaného zájazdu usporiadateľa

f) Skupinové zájazdy vymedzenie služieb cestovného ruchu poskytovaných cestujúcemu v rámci skupiny: nevymedzené približná veľkosť skupiny: nevymedzené

g) Súčasťou zájazdu sú iné služby cestovného ruchu vymedzené v § 2 písm. a) štvrtom bode zákona poskytované v cudzom jazyku: ÁNO (služby delegáta pre skupinových zájazdoch a individuálnych zájazdoch balíkov Premium a Exclusive poskytované v slovenskom alebo českom jazyku)

h) Informácie o vhodnosti cesty

Zájazd je vhodný aj pre osoby so zníženou pohyblivosťou: NIE

 

II. Informácie o cestovnej kancelárii, ktorá nesie zodpovednosť za riadne poskytnutie všetkých služieb cestovného ruchu zahrnutých v zmluve o zájazde

 

III. Informácie o cene a platobných podmienkach

Celková cena zájazdu vrátane daní, všetkých nákladov a poplatkov: viď priložený návrh zmluvy o zájazde

 

IV. Informácie o vízových povinnostiach, pasových povinnostiach a iných povinnostiach

Všeobecné údaje: viď priložený návrh zmluvy o zájazde a ponuka objednaného zájazdu usporiadateľa, všetci občania vrátane maloletých detí musia mať vlastný cestovný pas, minimálna doba platnosti cestovného pasu je 6 mesiacov po návrate, ak je požadované, pre vstup do cieľovej krajiny je potrebné si zakúpiť víza predpokladaná lehota na vydanie víz: informácie o zdravotných požiadavkách v cieľovom mieste: krajina nevyžaduje zvláštne očkovania ani zdravotné požiadavky (viď ponuka objednaného zájazdu)

 

V. Informácie pre cestujúcich, ak sa na realizáciu zájazdu požaduje minimálny počet účastníkov

Požaduje sa na realizáciu zájazdu minimálny počet účastníkov?

Lehota, v ktorej musí byť cestujúci písomne informovaný o odstúpení od zmluvy o zájazde z dôvodu nedosiahnutia minimálneho počtu: 7 dní

 

VI. Informácie o poverenom zodpovednom zástupcovi, alebo o inom subjekte, prostredníctvom ktorého je možné sa skontaktovať s cestovnou kanceláriou alebo cestovnou agentúrou a komunikovať s nimi

Meno zodpovedného zástupcu / názov subjektu: viď priložený návrh zmluvy o zájazde (cestovná kancelária / usporiadateľ a v zmysle § 16 ods 9. zákona bude oznámené v dostatočnom časovom predstihu pred začatím zájazdu) adresa zodpovedného zástupcu / sídlo subjektu: viď priložený návrh zmluvy o zájazde (cestovná kancelária / usporiadateľ) telefónne číslo a číslo pre núdzové situácie: +421 948 938 837, +421 948 138 837, email: [email protected]

 

VII. Postúpenie zmluvy o zájazde

Cestujúci má právo postúpiť zmluvu o zájazde inej osobe. Oznámenie o postúpení zmluvy o zájazde inej osobe spoločne so súhlasom tretej osoby s postúpením je cestujúci povinný doručiť cestovnej kancelárii na trvanlivom nosiči v primeranej lehote, najneskôr však 7 dní pred začatím zájazdu, ak sa nedohodli inak. Pôvodný cestujúci a nový cestujúci spoločne a nerozdielne zodpovedajú za zaplatenie zvyšku ceny zájazdu a všetkých poplatkov, príplatkov a iných preukázateľných skutočných primeraných nákladov, ktoré vzniknú v súvislosti so zmenou cestujúceho a o ktorých ich cestovná kancelária informuje. Pôvodný cestujúci a nový cestujúci spoločne a nerozdielne zodpovedajú za zaplatenie zvyšku ceny zájazdu a všetkých poplatkov, príplatkov a iných preukázateľných skutočných primeraných nákladov, ktoré vzniknú v súvislosti so zmenou cestujúceho a o ktorých ich cestovná kancelária informuje.

 

VIII. Zmena ceny zájazdu

Cena zájazdu sa môže zvýšiť, ak je presne určený spôsob výpočtu zvýšenia ceny, len ak sa zvýšia osobitné náklady bližšie špecifikované v § 19 ods. 2 zákona č. 170/2018 Z. z. (napríklad zmena cien pohonných látok) a ak sa v zmluve o zájazde uvádza, že cestujúci má právo na zníženie ceny podľa § 19 ods. 5 zákona č. 170/2018 Z. z. Jednoznačne a zrozumiteľne formulované oznámenie o zvýšení ceny zájazdu na trvanlivom nosiči spolu s odôvodnením a výpočtom zvýšenia ceny zájazdu musí byť cestujúcemu preukázateľne odoslané najneskôr 20 dní pred začatím zájazdu, inak cestovnej kancelárii nevznikne právo na zaplatenie rozdielu v cene zájazdu. Ak zvýšenie ceny presiahne 8 % ceny zájazdu, môže cestujúci od zmluvy o zájazde odstúpiť bez zaplatenia odstupného. Cestujúci si zároveň môže uplatniť práva vyplývajúce mu z bodu 9 tohto formulára. Ak si cestovná kancelária vyhradí právo na zvýšenie ceny, cestujúci má nárok na zníženie ceny, ak sa znížili príslušné náklady.

 

IX. Zmena iných podmienok zmluvy o zájazde

Ak sa pred začatím zájazdu zmení niektorý zo základných znakov služieb cestovného ruchu, alebo cestovná kancelária nemôže splniť osobitné požiadavky cestujúceho, na ktorých sa dohodli, informuje cestujúceho o navrhovaných zmenách a o ich vplyve na cenu zájazdu; a práve cestujúceho navrhované zmeny v primeranej lehote

a) prijať (ak ich cestujúci v lehote podľa písmena b) neprijme, zmluva o zájazde zanikne), alebo

b) odstúpiť od zmluvy o zájazde bez zaplatenia odstupného a

 

X. Odstúpenie cestovnej kancelárie od zmluvy o zájazde bez povinnosti nahradiť škodu cestujúcemu

Cestovná kancelária môže pred začatím zájazdu odstúpiť od zmluvy o zájazde bez povinnosti nahradiť škodu spôsobenú cestujúcemu týmto odstúpením:

a) ak počet účastníkov zájazdu je nižší ako minimálny počet účastníkov požadovaný podľa zmluvy o zájazde a cestovná kancelária odstúpi

od zmluvy o zájazde v lehote určenej v zmluve o zájazde, najneskôr však

b) ak neodvrátiteľné a mimoriadne okolnosti bránia cestovnej kancelárii plniť zmluvu o zájazde a cestovná kancelária oznámi cestujúcemu odstúpenie od zmluvy o zájazde bezodkladne pred začatím zájazdu.

 

XI. Odstúpenie od zmluvy o zájazde cestujúcim bez uvedenia dôvodu

Cestujúci môže kedykoľvek pred začatím poskytovania zájazdu odstúpiť od zmluvy o zájazde za primerané a odôvodnené odstupné. Cestovná kancelária je povinná vrátiť cestujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijala, znížené o odstupné.

 

XII. Zodpovednosť za poskytnutie zájazdu

Ak niektorá zo služieb cestovného ruchu nie je poskytnutá v súlade so zmluvou o zájazde, zákonom č. 170/2018 Z. z. alebo ak nemá vlastnosti, ktoré cestujúci s ohľadom na ponuku a zvyklosti dôvodne očakával, je cestovná kancelária za podmienok vymedzených zákonom č. 170/2018 Z. z. povinná po oznámení cestujúceho, alebo na základe vlastných zistení porušenia zmluvy o zájazde vykonať nápravu. Ak nápravu nevykoná, ponúkne cestujúcemu náhradné služby cestovného ruchu

a) rovnakej kvality alebo vyššej kvality, ako je uvedená v zmluve o zájazde, bez dodatočných nákladov pre cestujúceho, alebo

b) nižšej kvality, ako je uvedené v zmluve o zájazde, s poskytnutím primeranej zľavy.

Cestujúci môže odmietnuť náhradné služby cestovného ruchu ponúknuté cestovnou kanceláriou, ak náhradné služby cestovného ruchu nie sú porovnateľné so službami cestovného ruchu uvedenými v zmluve o zájazde, alebo ponúknutá zľava z ceny zájazdu za služby cestovného ruchu nižšej kvality nie je primeraná. V tom prípade a ak poskytnutie náhradných služieb cestovného ruchu cestujúci nemôže z objektívnych dôvodov prijať, cestujúci pokračuje v užívaní služieb cestovného ruchu, ktoré sú predmetom oznámenia, a cestovná kancelária poskytne cestujúcemu primeranú zľavu z ceny služieb cestovného ruchu, ktoré boli predmetom oznámenia.

Cestujúci môže od zmluvy o zájazde odstúpiť bez zaplatenia odstupného a požadovať vrátenie časti ceny zodpovedajúcej cene služieb cestovného ruchu, ktoré neboli poskytnuté riadne a včas, ak došlo k podstatnému porušeniu zmluvy o zájazde a cestovná kancelária neodstránila porušenie zmluvy o zájazde ani nezabezpečila cestujúcemu náhradné služby cestovného ruchu v primeranej lehote určenej cestujúcim. Ak v dôsledku neodvrátiteľných a mimoriadnych okolností nie je možné zabezpečiť návrat cestujúceho podľa zmluvy o zájazde, cestovná kancelária znáša náklady na potrebné ubytovanie, ak je to možné rovnakej kategórie, v trvaní najviac troch nocí na jedného cestujúceho. Ak sú v osobitných predpisoch o právach cestujúcich platných pre príslušné dopravné prostriedky na návrat cestujúceho ustanovené dlhšie lehoty, uplatňujú sa tieto dlhšie lehoty.

Obmedzenie nákladov sa nevzťahuje na osoby so zníženou pohyblivosťou a osoby, ktoré ich sprevádzajú, tehotné ženy, maloletých bez sprievodu alebo osoby, ktoré potrebujú osobitnú lekársku starostlivosť, ak bola cestovná kancelária o ich osobitných potrebách informovaná aspoň 48 hodín pred začatím zájazdu.

 

XIII. Zníženie ceny / náhrada škody cestujúcim

Cestujúci má tiež právo na zľavu z ceny zájazdu a/alebo na náhradu škody, ak služby cestovného ruchu neboli poskytnuté alebo neboli poskytnuté riadne.

 

XIV. Poskytnutie pomoci cestovnou kanceláriou

Cestovná kancelária je povinná bezodkladne poskytnúť pomoc cestujúcemu v ťažkostiach, a to aj pri neodvrátiteľných a mimoriadnych okolnostiach.

 

XV. Úpadok cestovnej kancelárie

Ak sa cestovná kancelária dostane do úpadku, platby cestujúcich budú refundované. Ak sa cestovná kancelária dostane do úpadku po začatí poskytovania zájazdu a ak zájazd zahŕňa prepravu, zaistená je repatriácia cestujúcich. Cestovná kancelária uzatvorila poistnú zmluvu číslo 24-6382 zabezpečujúcu ochranu pre prípad úpadku s poskytovateľom ochrany pre prípad úpadku: Union poisťovňa, a.s., Karadžičova 10, 813 60 Bratislava, IČO 31322051 v OR OS Bratislava I, odd. Sa, vl. č. 383/B, email: [email protected], tel.: +421 2 20815 911 (ďalej len „Poskytovateľ ochrany pre prípad úpadku“). Cestujúci sa môže obrátiť na poskytovateľa ochrany pre prípad úpadku, ak sú služby odmietnuté z dôvodu úpadku cestovnej kancelárie. Webové sídlo, na ktorom sa nachádza zákon č. 170/2018 Z.z. https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy/SK/ZZ/2018/170/